środa, 19 czerwca 2019

Modlitwy ze starego modlitewnika

Modlitwy po Mszy świętej
Tobie Bogu w Trójcy świętej jedynemu, Ojcu, Synowi i Duchowi świętemu niechaj będzie cześć
 i wdzięczność za wszystkie nam udzielone łaski podczas Ofiary Mszy świętej. 

Racz nam dać dziś skosztować drogich owoców tej Najświętszej Ofiary
 i nimi przez wszystkie dni żywota naszego się cieszyć. Amen.




Modlitwa świętej Joanny de Chantal.
O Boże mój! Daj mi przede wszystkim cnotę pokory i łagodności, bo w nich nie ma pomyłki. Strzeż mnie od porywów miłości własnej i od pragnienia ludzkiej chwały. 

Daj mi Panie słodkie szczęście dusz onych, które się wyzuły ze wszystkiego, co nie jest Boże, aby me serce całkiem należało do Pana Jezusa i wolne było od ziemskich rzeczy pragnienia. 

Twe Serce Panie Jezu, wolne było od miłości rzeczy doczesnych, od chęci podobania się ludziom, od myśli niepotrzebnej, od zbytniej troski, od niecierpliwości, od woli własnej. 

O przyjacielu serc naszych, spraw to, aby i moje serce było podobnie od onych niedoskonałości wolne się stało, podobne do Najczystszego Serca Twego. Amen.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz